[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[Web Creator] [LMSOFT]
Grote of kleine problemen.

Kinderen kunnen net als volwassenen kleine of grote problemen hebben.                                               
Er ‘moet’ van alles, waardoor ze zich onder druk voelen staan en stress kunnen gaan ontwikkelen.
Ze ‘moeten’ goed presteren op school, op de sportclub, op een ‘goede’ manier met hun broertje(s) en of zusje(s), vriendjes en vriendinnetjes omgaan en ze ‘moeten’ voldoen aan de verwachtingen van de volwassen om hen heen.
                                                                                                                                                                      
Bij veel kinderen verloopt dit zonder al teveel problemen, maar er zijn ook kinderen die door een voortdurend stressgevoel uit balans raken, wat zijn weerslag kan hebben op hun sociaal-emotionele ontwikkeling, maar ook op hun cognitieve ontwikkeling. (schoolprestaties)
Dit alles doet een inbreuk op hun zelfvertrouwen en hun zelfbeeld.
                                                       
Wanneer er sprake is van een disbalans in denken, voelen en handelen is dit terug te zien in hun gedrag, maar ook in lichaamshouding, manier van bewegen en aan hun mimiek, stem en taalgebruik.
Een disbalans kan zich ook uiten in fysieke klachten als hoofd- en buikpijn.

Het gedrag van een kind kan een grote impact hebben op de andere gezinsleden en uiteindelijk op de sfeer in huis. Ouders, broertjes en zusjes worden als het ware in de vaak negatieve spiraal meegenomen.     

De kwaliteit van de onderlinge relaties wordt in grote mate bepaald door ieders welbevinden.

Kinderen
09.03.2009